Deze training is bedoeld voor leidinggevenden die gericht zijn op resultaten en beseffen dat deze resultaten alleen te realiseren zijn samen met gemotiveerde, op prestatie gerichte medewerkers.
Zonder betrokkenheid is er geen commitment
Een belangrijke kerntaak van uw managementfunctie is de coaching en begeleiding van uw medewerkers. Door het beste van uzelf te geven streeft u ernaar het beste uit uw mensen te halen. De mate waarin deze inspanningen de door u gewenste spin-off genereren is van veel factoren afhankelijk. De praktijk leert immers dat de door de medewerker uitgesproken “Ja” vaak een “Ja-mits” blijkt te zijn, of, niet zelden een “Nee” betekent.
Uitgesproken intenties sterven dan vaak in schoonheid en gekozen prioriteiten blijken niet te worden gedragen. Met als mogelijk gevolg dat de progressie in het operationeel werkgedrag bij uw medewerker stagneert.
Wanneer u zich bezig houdt met de coaching en begeleiding van medewerkers bevindt u zich feitelijk in een communicatieproces. Of de interactie tussen u en uw medewerker leidt tot het door u beoogde resultaat, wordt in belangrijke mate bepaald door de door u gehanteerde structuur.
Toch is alleen een juiste structuur op zich nog geen garantie voor succes. We hebben het immers over interactie tussen personen, en die kunnen elkaar nu eenmaal simpelweg niet goed liggen. Gedrag vormt hierin een cruciale rol. In hoeverre bent u als coach vanuit echte betrokkenheid bij machte om middels uw gedrag het gedrag van uw medewerker te beïnvloeden?
Inhoud
Doelen van coaching & begeleiding
Duur
Twee tot vier dagdelen
Kennis en vaardigheden vergroten?
Als vervolg en aanvulling op “de manager als coach” adviseren wij de trainingen: